دعوت به همکاری
27619
Toggle navigation
جستجو
محصولات
درباره ما
تماس با ما
بیانیه خط مشی امنیت
title
title
بازاریابی و تحلیل مشتریان
توضیحات
توضیحات
محصولات/
بازاریابی و تحلیل مشتریان
دردنیای رقابتی امروز حرکت به سوی مشتری مداری همراه با تحلیل داده های مشتریان و تخمین ارزش و سود مشتری امری ضروری میباشد. اجرای استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان ها(بانک ها و موسسات مالی) کمک می کند تا با رتبه بندی مشتریان و رصد، پایش و تحلیل آنها بتوانند نیازها، ارزشها و عادات آنها را شناسایی نمایند که این امر در جذب، ارتقا و نگهداشت مشتریان امری بسیار مهم میباشد.
بازاریابی و تحلیل مشتریان
بازاریابی و تحلیل مشتریان
بازاریابی و تحلیل مشتریان
رتبهبندی جامع مشتریان
بازاریابی مویرگی
پایش دارندگان حساب جاری
نظرسنجی جامع مشتریان
کارت امتیازی مشتریان شرکتی
سامانه سنجش رضایت مشتریان
رتبهبندی پذیرندگان پایانههای فروش
مشتریان منتخب
رتبهبندی جامع مشتریان با رویکرد بانکداری جامع بر اساس روش clv برای منابع، تسهیلات، ضمانتنامهها، کارمزدها
براساس قانون پارهتو بخش عمدهای از سودآوری سازمان تنها از بخش محدودی از مشتریان حاصل میشود و از سوی دیگر با توجه به محدودیت منابع (مالی، انسانی، زمان و ...) در سازمانها، شناسایی مشتریان ارزشمند و متمرکز نمودن منابع بر حوزههای ارزشآفرین، ضروری میباشد. بدون در نظر گرفتن ارزش مشتری، سودآوری واقعی سازمان و قدرت حفظ مشتریان کاهش خواهد یافت. این سامانه در راستای هدفمندسازی سیاستهای بازاریابی خود در نظر دارد نسبت به تعیین ارزش و رتبهبندی جامع مشتریان اقدام نماید. در این راستا محاسبه ارزش مشتری و سود خالصی که هر مشتری از بابت دریافت خدمات بانکی در سه حوزه منابع، مصارف و خدمات برای بانک ایجاد مینماید حائز اهمیت میباشد. این سامانه با ایجاد سیستمی یکپارچه نسبت به رصد و پیگیری رفتار مشتریان و متعاقباً رتبهبندی ایشان بر اساس ارزش و سود تولید گردیده است.
بخشبندی مشتریان بر اساس ارزش و سود
ارزش مشتری: مبلغ سودآوری مشتریان برای بانک (از محل منابع، مصارف و خدمات).
ارزش بخش منابع: مجموع ارزش ایجادی از محل تمامی منابع مشتری در بانک ملت در یک دوره زمانی.
ارزش بخش مصارف: مجموع ارزش ایجادی از محل تسهیلات مشتری در بانک ملت در یک دوره زمانی.
ارزش بخش خدمات: مجموع ارزش ایجادی از محل کارمزدهای پرداختی بابت دریافت خدمات توسط یک مشتری در یک دوره زمانی.
ارزش کل دوره: ارزش تجمعی مشتری در دوره زمانی مورد بررسی با احتساب ارزش زمانی پول.
ارزش سالیانه: ارزش مشتری در دوره یکساله (ابتدای فروردین تا پایان اسفند سال موردنظر) با احتساب ارزش زمانی پول.
ارزش ماهیانه: ارزش مشتری در دوره زمانی یک ماهه.
ارزش مشتری در سطح بانک/ ناحیه/ مدیریت شعب/ شعبه: ارزش مشتری در هر محدوده بر اساس حسابهای افتتاح شده، تسهیلات و خدمات دریافت شده در همان محدوده محاسبه میشود.
سرانه ارزش هر مشتری: حاصل تقسیم ارزشهای ایجادی در یک محدوده بر تعداد مشتریان آن محدوده (بانک/ ناحیه/ مدیریت شعب و شعبه)
سرانه شعب از ارزش مشتری: حاصل تقسیم ارزش ایجادی مشتریان شعب یک محدوده (کل بانک/ ناحیه/ مدیریت شعب) بر تعداد شعب آن محدوده (کل بانک/ ناحیه/ مدیریت شعب)
مشتریان برتر براساس واحد
نمایش ارزش و سود مشتریان
نمایش رتبه مشتریان
نمایش اطلاعات مشتریان
پروفایل مشتریان
نمایش رفتار مشتری در بعد زمان، خدمات دریافتی، واحد سرویسدهنده
ارائه گزارش بر پایه اطلاعات دموگرافیک موجود مشتریان مانند جنسیت، تحصیلات که در بخشهای بعدی بهصورت موردی ذکر میگردد.
بازاریابی مویرگی و گروهبندی مشتریان بر اساس منابع آنان و ثبت و رسیدگی به عملکرد مدیران ارتباط با مشتری
سامانه بازاریابی مویرگی سامانههای است تحت وب با سطوح دسترسی مختلف که امکان ارتباط برخط شعبه، مدیریت شعب، حوزه وادارت جهت مشخص نمودن اهداف بهصورت فصلی و ثبت عملکرد روزانه در خصوص بازاریابیهای انجام شده را میسر میسازد.
مشتریان با توجه به منابع خود با توجه به اوزان نوع حسابهای مختلف (هزینه زا – غیر هزینه زا) با توجه به امتیاز محاسبه شده گروهبندی میشوند. براساس گروهها که منطبق بر میانگین موزن حساب آنان میباشد، اهدافی مبتنی بر تعداد مشتری در سامانه بهصورت فصلی تعریف میشود. روسای شعب، عملکرد روزانه خود در راستای رسیدن به اهداف در سامانه ثبت مینمایند. عملکرد و اهداف در دورههای زمانی مختلف پایش خواهد شد.
امکان دستهبندی منابعی مشتریان
امکان نمایش سطوح مشتریان
امکان مشاهده اهداف تعیین شده.
امکان ثبت بازاریابیهای انجام شده.
امکان مشاهده عملکرد پرسنل.
گزارش بازاریابیهای شعبه.
گزارش میزان دستیابی به اهداف.
امکان مشاهده فرصتهای ایجاد شده طی بازاریابیها.
امکان مشاهده مشتریان بالقوه شعبه.
ثبت پیشنهادات.
امکان گزارشات کلی وضعیت شعبه.
امکان مشاهده مشتریان بانک که توسط دیگر شعب بازاریابی شدهاند.
امکان جستجو بر اساس شماره مشتری، شماره حساب، کد ملی و …
پایش دارندگان حسابجاری باهدف ارتقاء منابع
در دنیای نوین بانکداری، دیگر ارزش حسابهای جاری مورد سؤال نیست؛ بلکه طراحی آنهاست که توجهات را به خود جلب کرده است. با توجه به بحران مالی ۲۰۰۸ میلادی و شکاف قانونی که پسازآن در صنعت بانکداری نمایان شد؛ بانکها سعی دارند حسابهای جاری بانکی را برای مشتریان بیشتر ملموس کنند.
حسابهای جاری همچنان منبع اصلی سوددهی و سرمایهگذاری کمهزینه برای بانکها بهحساب میآیند. بهترین بانکها از مشتریانی که دارای حسابهای جاری و استفاده کننده از خدمات اطلاعات و پرداخت مرتبط با آن هستند، سود سرشاری میبرند بهخصوص اگر ارزش تبادل برای هر بخش جالب توجه باشد و کیفیت خدمات نیز افزوده باشد.
با این وجود در سالهای اخیر، بانکها برای توسعه حسابهای جاری خود اقدام به طرحها و برنامههای توسعهای در این زمینه نمودهاند.
شرکت"تاژان سیستم" بهمنظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای ارائه خدمات به دارندگان حسابجاری در راستای توسعه این حسابها سامانهای تحت عنوان"پایش دارندگان حسابجاری باهدف ارتقای منابع" را راهاندازی کرده است.
نظرسنجی جامع مشتریان از طریق اینترنت، پنلهای شعبه، مرکز ارتباط تلفنی و ایمیل
مدیریت روابط با مشتری، یکی از اصول مهم در کسبوکار میباشد و برای این ارتباط از ابزارهای مختلفی استفاده میشود. رابطه بین سازمان و مشتری میبایست در رأس فهرست اولویت هر سازمان باشد . کسب مشتریان هزینه دارد و حفظ این ارتباطات نیز حتی هزینه بیشتری میتواند داشته باشد . بااینحال اگر این ارتباطات حفظ نشود، هزینه کسب مشتریان یا جایگزین کردن مشتریان جدید بسیار گران خواهد بود. برای حفظ مشتریان نیاز به پیمایش نظرات و بازخوردها در یک سازمان متجلی میشود و ضرورت وجود یک فرآیند مشخص جهت مدیریت بازخوردها و همچنین مخاطرات مرتبط با آن برای مدیران سازمان واضحتر میگردد. از سوی دیگر عدم وجود سیستمهای پویایی که بتواند در کوتاه مدت این نیاز مدیریتی را بهصورت استاندارد، با امینت بالا، پشتیبانی در دسترس، سازگاری گسترده و مدیریت آسان پاسخگو باشد نیز مواجه با این فرآیند را مشکلتر میسازد.
با توجه به اهمیت فراوان ارزشیابی نظرات مخاطبان و پرسنل برای سازمانها و ادارات و تأثیر بسیاری که این امر در پیشرفت این مراکز خواهد داشت، شرکت"تاژان سیستم" اقدام به طراحی نرمافزار استاندارد نظرسنجی بر اساس نیاز مشتریان کرده تا با انجام کلیه مراحل برگزاری نظرسنجی از قبیل تعیین هدف سازمان، طراحی انواع پرسشنامه با ابعاد گوناگون، اعلام نتایج و تحلیل دادهها بهصورت آماری و نموداری به تفکیک هر واحد و همچنین ارائه آمار مقایسهای در دورههای مختلف و نمایش درصد دسترسی، موجب تسهیل و افزایش دقت و سرعت در انجام این فرآیند گردد. این نرمافزار سیستم جامعی است برای ایجاد مدیریت سریع و دقیق فرمهای نظرسنجی و رأیگیری که باهدف بهرهگیری از فناوریهای روزآمد برای ارتقای سرعت و کیفیت در فعالیتهای پژوهشی و آماری به کار میرود. در این سیستم، آراء بهمحض ورود به سیستم، شمارش شده و گزارشهای آماری زنده به شکل متنی یا گرافیکی و بهصورت لحظهبهلحظه قابل ارائه هستند.
کارت امتیازی مشتریان شرکتی
بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری بهمنظور آگاهی از نیازمندیهای مشتریان خود در اعطای تسهیلات اعتباری باید به شناسایی ویژگیهای آنها بپردازند. این امر از طریق اعتبارسنجی، منجر به کاهش ریسکهای بانکی ازجمله ریسک اعتباری میشود.
سیستم رتبهبندی اعتباری مشتریان این امکان را برای بانکها و مؤسسات اعتباری فراهم میکند که با اتکا به چنین سیستمی و بر اساس نرخهای تکلیفی موجود، ریسک پرتفوی اعتباری خود را تا حد ممکن کاهش داده و از بین متقاضیان دریافت تسهیلات، معتبرترین و کم ریسک ترین مشتریان را گزینش نمایند. در مؤسسات اعتباری که امکان تعیین نرخ تسهیلات بر اساس ریسک و درجه اعتباری مشتریان میباشد، سیستم رتبهبندی اعتباری میتواند اینگونه سازمانها را در طراحی پرتفوی اعتباری خود بر اساس رعایت اصل تنوع یاری دهد.
ارائه صحیح و بهینه تسهیلات مالی یکی از فعالیتهای مهم نظام بانکی تلقی میشود که بر این اساس شرکت"تاژان سیستم" اقدام به طراحی سامانه کارت امتیازی مشتریان شرکتی باهدف ارزیابی اهلیت مشتریان حقوقی و نظارت بر وضعیت تسهیلات اعطایی نموده است.
سامانه سنجش رضایت مشتریان
مدیریت روابط با مشتری، یکی از اصول مهم در کسبوکار میباشد و برای این ارتباط از ابزارهای مختلفی استفاده میشود. رابطه بین سازمان و مشتری میبایست در رأس فهرست اولویت هر سازمان باشد . کسب مشتریان هزینه دارد و حفظ این ارتباطات نیز حتی هزینه بیشتری میتواند داشته باشد . بااینحال اگر این ارتباطات حفظ نشود، هزینه کسب مشتریان یا جایگزین کردن مشتریان جدید بسیار گران خواهد بود. برای حفظ مشتریان نیاز به پیمایش نظرات و بازخوردها در یک سازمان متجلی میشود و ضرورت وجود یک فرآیند مشخص جهت مدیریت بازخوردها و همچنین مخاطرات مرتبط با آن برای مدیران سازمان واضح تر میگردد.
تعریف پرسش و پاسخ با قابلیت وزن دهی بر هر پرسش
تعریف ابعاد مختلف و امکان وزن دهی ابعاد در هر پرسشنامه
امکان تعیین هدف برای هر واحد سازمانی جهت بهبود عملکرد
مشاهده روند رضایت مشتریان در بازههای زمانی مختلف
دشبورد مدیریتی با قابلیت مشاهده رضایت در استان های مختلف کشور بر روی نقشه
گزارشات متنوع در راستای تحلیل قدرت و ضعف حوزه های عملیاتی مختلف از دید مشتریان
رتبهبندی پذیرندگان پایانههای فروش
تجربه موفق راهاندازی این سامانه در بانک ملت از سال 1388 شرایطی را فراهم کرده تا نسخه دوم این سامانه پیادهسازی و مورد بهرهبرداری قرار گیرد. با توجه به تجارب کسب شده در این زمینه نسخه دوم سامانه که دربرگیرنده درگاههای پرداخت اینترنتی و فروشگاهی
میباشد، تهیه و در بانک ملت به بهرهبرداری رسید. رتبهبندی و تحلیل بر روی پایانهها و مشتریان و همچنین گزارشات مختلف مدیریتی و تحلیلی بخشی از توانمندیهای این سیستم میباشد که میتواند در پیشبرد اهداف بانک و پشتیبانی از تصمیمات مدیران بانکها تأثیر بسزایی داشته باشد.
جمعآوری اطلاعات پایانهها، مشتریان، حسابها و تسهیلات
محاسبه امتیاز منابعی مشتری
محاسبه امتیاز تراکنشی مشتری
امتیاز هر مشتری نزد هر شعبه برابر است با مجموع امتیاز منابعی و تراکنشی
اعمال شرایط پایانه و تعامل مشتری با بانک در محاسبات
جمعآوری تسهیلات مرتبط با پذیرندگان
شناسایی مشتریان واجد شرایط بسته تسهیلات
مشخص کردن مشتریانی که بسته تسهیلاتی خود را دریافت نکردهاند
با توجه به رتبه مشتری، بسته تسهیلاتی مشتری مشخص خواهد گردید.
گزارشات سود و زیان مشتری
امکان گروهبندی پذیرندگان در دامنه سود/زیان
شناسایی پایانههای تکلیفی
گزارش لیست پایانههای مشمول جمعآوری
ﮔﺰﺍﺭﺵ طبقهبندی ﺗﺮﺍﮐﻨﺸﯽ ﻭ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ پایانههای کارتخوان ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻫﯽ
گزارش طبقهبندی تراکنشی و منابعی پذیرندگان
گزارشات تحلیلی متنوع
شناسایی و مدیریت مشتریان منتخب (مهان، پویان و شایان) با امکان تعریف مدیر ارتباط و بررسی عملکرد مدیر ارتباط بر اساس منابع، تسهیلات و .... مشتریان
یکی از ارزشمندترین داراییهایی هر سازمان مشتریان فعلی آن میباشند.هرچقدر تعداد این مشتریها بیشتر باشد و وفاداری بالاتری داشته باشند آن بنگاه اقتصادی موفقتر خواهد بود. برای موفقیت در کسبوکار باید در درجه اول بر روی حفظ مشتریهای فعلی ارزشمند متمرکز شد و در مرحله دوم به دنبال جذب مشتری جدید بود.
شرکت"تاژان سیستم" باهدف جمعآوری اطلاعات موردنیاز بهمنظور شناسایی مشتریان بالقوه و دارای پتانسیل و همچنین جذب آنان با توجه به میانگین تمامی حساب مشتریان با ضرایب وزنی نوع حساب، عدم مطالبات معوق، عدم چک برگشتی (سوءاثر نشده)، شرایط سنی و میزان تسهیلات اخذ شده و ... اقدام به راهاندازی سامانه شناسایی و مدیریت مشتریان بالقوه بر اساس منابع و ... آنان کرده است. سامانه مذکور به سه بخش کلی جمعآوری اطلاعات موردنیاز، شناسایی مشتریان دارای پتانسیل و جذب این مشتریان (مشتریان ویژه) تشکیل شده است. مشتریان ویژه به دلیل جذب منابع بالا و درنتیجه سودرسانی به بانک از اولویت بالایی در بانک برخوردار میباشند. سامانه پیشنهادی، طبقهبندی را هر ۱۵ روز یکبار و با توجه به میانگین ۹۰ روزه مانده تمامی حسابها با ضرایب وزنی نوع حساب در قسمت جذب منابع و همچنین موارد دیگری همچون عدم مطالبات، عدم چک برگشتی (سوءاثر نشده)، شرایط سنی و تسهیلات اخذ شده توسط مشتری انجام میدهد.