title

title

توضیحات

توضیحات
محصولات/خدمات بانکی
شرکت"تاژان سیستم" به منظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای تولید سامانه های مختلف با هدف خدمات بانکی از سطح شعب و یا سایر سطوح، جهت بر طرف کردن مشکلات فرآیندهای سنتی و از بین بردن احتمال خطاهای انسانی و پایین بودن امنیت روال دستی و غیره ، سامانه های مختلفی را در این حوزه پیاده سازی نموده است.

خدمات بانکی

خدمات بانکی
خدمات بانکی
سامانه وصول مطالبات
بی‌شک یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نظام بانکی کشور طی چند سال اخیر، سیر فزاینده مطالبات معوق بوده اســت. روند افزایشی مطالبات معوق بانک‌ها در سال‌های اخیر، آن‌ها را به استفاده از راهکارهایی برای پیگیری این مشکل بیش‌ازپیش واداشته است.
شرکت"تاژان سیستم" به‌منظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای مدیریت پیگیری مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع پیگیری مطالبات اعتباری کرده است. این سامانه که در قالب یک بانک اطلاعاتی جامع طراحی و تولید شده است، بستری هوشمند جهت اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از وضعیت پرونده‌های تسهیلاتی یک بانک است که می‌توان بااطلاع داشتن از آن‌ها اقدامات لازم و به‌موقعی را جهت اخذ مطالبات مربوط به هر پرونده انجام داد. همچنین هدف از تولید این سامانه استخراج اطلاعات شفاف و متمرکز از دادهای بانک به کاربران و مدیران می‌باشد.
ویژگی‌های سامانه:
  • امکان ارتباط برخط شعبه ، مدیریت شعب ، حوزه و اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت اعتباری جهت ثبت عملکرد روزانه در خصوص پیگیری مطالبات
  • امکان مشاهده کلیه پرونده‌ها و آخرین وضعیت آن‌ها به تفکیک شعبه ، حوزه و مدیریت شعب
  • امکان تعریف فاصله زمانی برای ارجاع به مرکز بالاتر شامل شعبه به حوزه، حوزه به مدیریت شعب و مدیریت شعب به مرکز و نمایش به کاربران سامانه
  • امکان تعریف سقف بدهی توسط کاربر مربوطه برای تعیین لزوم پیگیری توسط شعبه ، حوزه یا مدیریت شعب به ازای هر پرونده
  • گزارش عملکرد کاربران برای پیگیری هر پرونده و پرونده‌های مربوطه به تفکیک شعبه ، حوزه و مدیریت شعب
  • امکان ثبت اقدامات انجام شده برای هر پرونده شامل ثبت تماس‌ها ، ثبت ارسال نامه‌ها ، جلسات حضوری و نتیجه اخذ شده
سامانه مدیریت دارایی‌های ثابت
سامانه مدیریت دارایی‌های ثابت: مدیریت اموال منقول و غیرمنقول یکی از اهداف راهبردی بانک‌ها در چارچوب برنامه کلان استراتژیک بانک مرکزی می‌باشد. امکان مدیریت و نظارت بر این دارائی‌ها کمکی است جهت بهبود برخی از شاخص‌های سلامت بانکداری اسلامی.
با توجه به دستورالعمل‌های متعدد در این چند ده پیرامون این موضوع، مانند ابلاغ مصوبات هیئت محترم وزیران به مـورخ ۳۰/۱۰/۱۳۸۶ بـا عنوان “آیین‌نامه نحـوه واگـذاری دارایی‌های غیرضروری و اماکن رفاهی بانک‌ها” تا به امروز مانند دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد اصلاح شده در سال ۱۴۰۰ بانک مرکزی نشان‌گر اهمیت این موضوع و ضرورت دارا بودن بانک‌ها به سیستم هوشمند و کارآمد جهت مدیریت دارائی‌های خود را بیش‌ازپیش نمایان ساخته است.
به راین اساس شرکت تاژان سیستم جهت ثبت، نگهداری، فروش و اجاره و مدیریت یکپارچه اموال منقول و غیرمنقول بانک‌ها اقدام به راه‌اندازی"سامانه جامع املاک بانک" نموده است. از امکانات منحصربه‌فرد این سامانه در کنار مدیریت املاک بانک می‌توان به فرایند کامل و هوشمند برگزاری مزایده, فرایند قراردادهای اماکن رفاهی بانک، محاسبه دقیق استهلاک اموال, فرایند پاداش مزایده‌های و... اشاره کرد.
ویژگی‌های سامانه:
  • امکان ثبت و مدیریت ساختمان‌های تملیکی, ساختمان‌های ملکی ، ساختمان‌های استیجاری, ساختمان‌های سرقفلی و ساختمان‌های واگذاری.
  • امکان ثبت و مدیریت زمین‌های تملیکی, زمین‌های ملکی ، زمین‌های استیجاری, زمین‌های سرقفلی و زمین‌های واگذاری.
  • امکان گزارش‌گیری‌های متعدد املاک در تمامی سطوح ساختاری بانک مانند شعبه ، مدیریت شعب، نواحی و...
  • امکان گزارش گیری‌های مدیریتی با تحلیل‌های کلان.
  • امکان مشاهده پرونده اموال در سطوح مختلف بانک.
  • امکان محاسبه استهلاک اموال.
  • امکان ثبت کامل فرایند مزایده املاک.
  • امکان محاسبه استهلاک اموال.
  • امکان ثبت کامل فرایند ثبت قراردادهای اماکن رفاهی بانک.
  • امکان محاسبه دقیق پاداش پرسنل پیرامون مزایده‌های برگزار شده
سامانه متمرکز مدیریت وام موظفین
سامانه متمرکز مدیریت وام موظفین: این سامانه بر اساس نیازمندی‌های اداره موظفین بانک سپه تحلیل و پیشنهاد شده است ، یک سامانه متمرکز باقابلیت انجام امور روتین اداره تسهیلات و گزارش‌گیری‌های مورد درخواست به‌صورت هم‌زمان می‌باشد که با ارائه بستری مناسب، قابلیت توسعه سریع و انعطاف‌پذیر را برای این اداره فراهم آورده است.خدمات سامانه به شرح زیر می‌باشد:
  • مدیریت اطلاعات‌پایه
  • پرداخت وام
  • وصول اقساط
  • مدیریت انتقال وام
  • مدیریت بودجه
  • گزارشات
سامانه مدیریت کمک‌های مردمی
یکپارچه سازی کمک‌های مردمی ، جلوگیری از موازی کاری ، به عنوان درگاه یکپارچه برای تمامی سازمان‌های حمایتی توسط شرکت"تاژان سیستم" طراحی شده است.
این سامانه با امکان تعریف درگاه‌های پرداخت مختلف برای هر سازمان امکان ایجاد بستر مناسب برای توزیع کمک‌های مردمی بین سازمان‌های مختلف را دارا می‌باشد.
امکانات این سامانه:
  • تعریف سازمان به همراه لوگوی سازمانی
  • تعریف ساختار درختی سازمان به‌صورت پویا جهت دسترسی بهتر به حساب‌های سازمان‌ها
  • امکان تعریف کارمزد پرداخت
  • امکان تعریف الگوریتم‌های مختلف جهت شناسایی شناسه پرداخت
  • امکان تعریف ترمنال‌های پرداخت مختلف برای هر سازمان
  • امکان دسترسی سازمان‌ها به اطلاعات پرداختی‌های صورت گرفته
  • و .....
طرح های مختلف تسهیلات بانکی (اوج نشان جهش)
یکی دیگر از راهکارها جهت ارتقا درآمد بانک اعطای تسهیلات هدفمند است. اطمینان از بازگشت تسهیلات اعطایی و کسب درآمد مطمئن از آن‌ها و تلفیق آن با فرآیندهای مشتری مداری جهت افزایش و حفظ مشتریان ازجمله مواردی است که این طرح‌های تسهیلاتی می‌توانند تأمین نمایند. شناسایی مشتریان معتبر، بررسی عملکرد منابع آن‌ها و وضعیت تسهیلات و معوقات قبلی آن‌ها در سامانه‌ طرح‌های تسهیلات بانکی صورت می‌پذیرد. این سامانه با بررسی مانده و معدل‌های مختلف حساب‌های مشتریان، همچنین بررسی وضعیت تسهیلات آن‌ها از حیث معوق، جاری و غیره و نیز بررسی وضعیت چک‌های برگشتی مشتریان، مشتریان بالقوه جهت اعطای تسهیلات را مشخص ‌می‌نماید. در ضمن با توجه به معدل حساب آن‌ها و انطباق آن با طرح‌های مناسب تسهیلات بانکی، میزان تسهیلات قابل دریافت توسط مشتری، نرخ آن و مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات به‌صورت جدولی از تسهیلات نمایش می‌دهد. در ضمن این سامانه قابلیت کنترل عدم دریافت چندین تسهیلات از شعب مختلف را دارد و در صورت دریافت از هر یک شعب اجازه اعطای تسهیلات در شعب دیگر را نمی‌دهد.
  • معدل‌گیری و نمایش حساب‌های مشتریان
  • تعیین طرح‌های مختلف
  • بررسی وضعیت چک مشتری
  • فهرست تسهیلات دریافتی و وضعیت آن‌ها
  • بررسی و نمایش تسهیلاتی که مشتری می‌تواند دریافت نماید.
  • تسهیلات شعب
  • تسهیلات اعطایی مدیریت شعب
  • تسهیلات اعطایی بانک
  • و ...
تولید رمز حوالجات ارزی بین‌بانکی
حواله‌های ارزی عبارت است از نوعی دستور پرداخت که یک بانک به تقاضای مشتری خود (اعم از حقیقی و حقوقی)، عهدۀ یکی از بانک‌های کارگزار خود در داخل و خارج از کشور، صادر و از او می‌خواهد که وجه آن را ذینفع حواله پرداخت نماید.
در برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی به علت انجام شدن دستی کلیه امور صدور رمز حوالجات ارزی، احتمال خطا در محاسبات دستی رمز بین‌بانکی و پیچیدگی آن، امنیت پایین روال فعلی به علت حجم زیاد کار و همچنین دستی بودن روال کار، ایجاد و کشف رمزهای ارسالی/ دریافتی بسیار مشکل‌ساز بوده و نیازمند نیروی انسانی می‌باشد.
شرکت"تاژان سیستم" به‌منظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای تولید رمز حوالجات ارزی بانک‌ها از سطح شعب تا سطح مدیریت و باهدف برطرف کردن مشکلات تولید سنتی رمز بین‌بانکی و از بین بردن احتمال خطاهای آن و پایین بودن امنیت روال فعلی و ... ، سامانه تولید رمز حوالجات ارزی بین‌بانکی با مجموعه عملیات صدور و ارسال حواله ارزی ایجاد و پیاده‌سازی کرده است.
در این سامانه، مشتری پس از مراجعه به شعب ارزی و ارائه درخواست صدور حواله ارزی و معرفی ارز حواله ( از محل حساب ارزی ، اظهارنامه گمرکی ، واریز نقدی ، خرید ارز به‌صورت توافقی از مناطق آزاد تجاری و ... )، بانک در کوتاه‌ترین زمان و از طریق سامانه تولید رمز حوالجات ارزی بین‌بانکی نسبت به صدور حواله ارزی عهده کارگزاران خارجی و داخلی اقدام می‌نماید.
مدیریت درخواست‌های دسته چک‌بانکی
شعب بانک‌ها برای امور بانکی از چک‌هایی استفاده می‌نمایند که از سوی اداره کل خزانه‌داری بانک‌ها، تأمین و در اختیار شعب قرار می‌گیرد. این‌ها چک‌بانکی است که طبق درخواست مشتری توسط بانک در وجه شخص موردنظر متقاضی صادر می‌گردد و در کلیه شعب بانک صادرکننده قابل نقد کردن می‌باشد.
درخواست صدور دسته چک‌بانکی در برخی بانک‌ها توسط شعب به اداره کل خزانه‌داری و در شهرستان‌ها به مدیریت شعب و ازآنجا به اداره کل خزانه از طریق دورنگار و با روش سنتی ارسال می‌شود. در این روش مدیریت درخواست‌ها و رسیدگی به آن‌ها با کندی انجام می‌گیرد.
شرکت "تاژان سیستم" باهدف تسریع در صدور دسته چک‌بانکی و حذف روش سنتی و همچنین مدیریت این روند و ارائه گزارشات مدیریتی، سامانه مدیریت درخواست‌های دسته چک‌بانکی را راه‌اندازی کرده است.
مدیریت امضاهای مجاز بانکی باقابلیت اتصال به بانک مرکزی
امروزه استفاده از ابزار مدرن و دیجیتال و به خدمت گرفتن این ابزار جهت کاهش ریسک و افزایش امنیت سیستم‌های بانکی، کاربردی روزافزون دارد. یکی از این ابزارها که کمک به شناسایی اصالت امضاء شخص را تسهیل می‌بخشد و به‌صورت دیجیتال در فرآیند کار بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ثبت امضاء مجاز بانکی به‌صورت دیجیتال و ذخیره آن‌ها در بانک اطلاعات می‌باشد. امروزه با توجه به لزوم کنترل و نگهداری امن اطلاعات اشخاص، علی‌الخصوص در سیستم بانکی و امکان تطابق امضاء اسناد بانکی شخص با امضاء ثبت شده در بانک اطلاعاتی، این امکان وجود دارد تا ضمن جلوگیری از جعل و سوءاستفاده‌های احتمالی، امضاهای مجاز در بانک اطلاعاتی بانک قرار داده شود.
شرکت"تاژان سیستم" به‌منظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای درخواست و اعطای کد امضاء مجاز از سطح شعب تا سطح مدیریت بانک و ثبت امضاءهای مجاز سایر بانک‌ها، سامانه مدیریت امضاهای مجاز بانکی باقابلیت اتصال به بانک مرکزی را جایگزین سیستم دستی کرده است و شعب بانک‌ها می‌توانند امضاء همکاران خود و همچنین سایر همکاران در بانک‌های دیگر را با استفاده از شماره امضاء یا نام و نام خانوادگی جستجو نموده و تصویر امضاء را مشاهده نمایند.
امضاهای مجاز لاتین باقابلیت اتصال به بانک مرکزی
ظهور و گسترش پدیده «اینترنت» و رشد روزافزون تجارت الکترونیکی، تحول در ساختارهای سنتی مرتبط با امور اداری و تجاری را اجتناب‌ناپذیر ساخته است. در این راستا، برخی از مسائل همچون همگامی با ضرورت‌های جدید دنیای تجارت (سرعت، ‌ارزانی و همسانی اسناد الکترونیکی با داده‌ها)، اندیشه ثبت الکترونیکی را تقویت کرده است.
شرکت "تاژان سیستم" باهدف تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای اعطای حق امضاء لاتین به کارکنان بخش ارز بانک از سطح شعب تا سطح مدیریت بانک اقدام به طراحی سامانه مدیریت امضاهای مجاز لاتین باقابلیت اتصال به بانک مرکزی کرده است. حسب رویه جاری، به‌منظور اعطای حق امضای لاتین به همکاران بخش ارز در بانک‌ها، پس از دریافت حکم انتصاب از مدیریت شعب، نمونه امضا و درخواست اعطای حق امضای لاتین به همکار، به‌صورت دستی و با نامه‌نگاری‌های اداری صورت می‌پذیرد. سامانه مدیریت امضاهای مجاز لاتین باقابلیت اتصال به بانک مرکزی شرکت "تاژان سیستم" این فرآیند را مکانیزه کرده و بستری باقابلیت‌های بهتر و آسان‌تر، با صرف هزینه و وقت کمتر را به بهره‌برداری رسانده است.
مدیریت بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌ها بصورت متمرکز و اعلان از طریق پورتال، سامانه شعب، پیامک و سامانه منابع انسانی
شرکت"تاژان سیستم" با توجه به اهمیت ارائه سهل و آسان دستور العمل های اجرایی سازمان ها در قالب بخشنامه ها و اطلاعیه به کلیه کارکنان ، سامانه تحت وب با عنوان مدیریت بخشنامه ها واطلاعیه ها را راه اندازی کرده است.
این سامانه در راستای تحقق راهکارهای مدیریت و اتوماسیون تولید و نشر اسناد و اخبار سازمانی است. سامانه مورد نظر توانمندی مدیریت اسناد در ساختارهای پیچیده سازمانی، امکان نشر سریع اخبار، تعیین و مدیریت نقش ها و کاربران و شخصی سازی را امکان پذیر نموده است. این سامانه همچنین مجهز به جستجو گری مبتنی بر کلیه اقلام موجود در متن اسناد نیز می باشد که سهولت تعامل با این سامانه را به ارمغان می آورد.
مزایای سامانه:
  • امکان آرشیو و به اشتراک گذاشتن کلیه دستورالعمل ها و مستندات مربوط به آن ها به صورت متمرکز
  • امکان ذخیره سازی و جستجوی کلیه اطلاعات بخشنامه ها، اطلاعیه ها، ابلاغیه ها، فرم ها و ...
  • ضمیمه نمودن کلیه مدارک مربوطه و اعمال محدودیت دسترسی برای هر دستورالعمل
  • امکان تعیین تاریخ انقضاء جهت اطلاعیه ها و بخشنامه های دارای محدوده زمانی
  • ارائه گزارش جهت اعمال کنترل های مقتضی در خصوص اطلاعیه ها و بخشنامه های منقضی شده
  • امکان تعریف جامعه هدف بخشنامه و اطلاعیه‌های صادره از تمامی‌ادارات کل به منظور مشخص کردن گروه کاربرانی که امکان مشاهده بخشنامه و اطلاعیه را دارند
پشتیبانی حسابداری متمرکز و اسناد حسابداری
شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برای استفاده از خدمات پشتیبانی حسابداری متمرکز از قبیل دریافت اسناد تسویه دسته گردش ATM، تسویه دسته گردش POS و ... درخواست‌هایی را از طریق تلفن یا فاکس برای معاونت حسابداری متمرکز اداره کل امور مالی ارسال می‌نماید و این روند به‌صورت سنتی و با مکاتبات فیزیکی انجام می‌شود.
شرکت "تاژان سیستم" به‌منظور تولید بستری مناسب و ابزاری کارآمد در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به شعب در خصوص نیازهای مرتبط با معاونت حسابداری متمرکز اداره کل امور مالی و برای رفع مشکلات موجود (رفع موانع مکاتبات سنتی)، سامانه‌ای با عنوان "پشتیبانی حسابداری متمرکز و اسناد حسابداری" راه‌اندازی کرده است تا تمامی مراحل، از درخواست تا پاسخ را به‌صورت فرآیندی سریع و قابل‌پیگیری ثبت نمایند.
سامانه مدیریت ارتباطات و تجهیزات شبکه
مدیریت تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی هرساله سهم زیادی از هزینه سازمان‌ها را دربر می‌گیرد، به‌طوری‌که مدیریتِ نگهداری درست و بهینه آن می‌تواند تأثیر به سزایی در اقتصاد سازمان داشته باشد.
جمع‌آوری و نگهداری اطلاعات وسایل و تجهیزات رایانه‌ای، مدیریت و هماهنگی ، و از همه مهم‌تر ، آگاهی از صحت کارکرد این تجهیزات به موردنیاز روزمره هر سازمانی می‌باشد.
شرکت تاژان سیستم با ایجاد سامانه تحت وب مدیریت ارتباطات و تجهیزات شبکه این امکان را فراهم آورده که مدیریت خرید، توزیع، پشتیبانی تمامی تجهیزات یک سازمان با ساده‌ترین روش قابل انجام باشد.
سامانه مدیریت ارتباطات و تجهیزات شبکه، با امکان مدیریت هر تجهیز از زمان خرید به‌صورت مناقصه‌ای یا غیر مناقصه‌ای تا زمان اسقاط محصول تمام فرآیندهای مربوطه را پوشش می‌دهد.
در این سامانه که با رویکرد تجهیزات شبکه‌ای پیاده‌سازی شده است، امکان تعریف ارتباطات بین هریک از این تجهیزات را دارا می‌باشد.
همچنین این سامانه با مدیریت قبوض هر یک از خطوط ارتباطی در سطح سازمان امکان مدیریت تمامی هزینه‌های مربوط به ارتباطات یک سازمان را دارا می‌باشد.
از امکانات این سامانه:
  • امکان تعریف و مدیریت تجهیزات
  • امکان تعریف و مدیریت اقلام مصرفی
  • مدیریت انبار تجهیزات
  • مدیریت انبار تجهیزات مصرفی
  • امکان مدیریت مناقصه
  • امکان مدیریت خرید‌های فاکتوری و قراردادی
  • امکان تعریف انواع ارتباط ( MPLS، رادیو،E1 و ... )
  • امکان مشخص کردن ارتباطات به‌صورت درختی ( ارتباط مادر، مخابرات، سازمانی و ...)
  • امکان مشخص کردن ارتباطات هر تجهیز
  • امکان مدیریت قبوض هر یک از خطوط
  • امکان گزارش‌گیری بر اساس استان‌های مختلف
  • امکان مغایرت یابی بر اساس اطلاعات خرید، توزیع و موجودی انبار
  • امکان تخصیص تجهیزات به واحد‌های مختلف
  • امکان تعریف فرایند گارانتی تجهیزات
  • و ....