انتخاب شده توسط مدیران برتر نظام بانکداری کشور
نقش فناوری اطلاعات به طور عام و نرم افزار به طور خاص در پیشبرد اهداف مختلف مورد نیاز بشر از جمله آموزش، تجارت، سلامت، مدیریت و ... در زمان کنونی بر کسی پوشیده نیست. پیشرفت در بکارگیری این فناوری به حدی رسیده است که فرهنگ زندگی بشر را دستخوش تغییر و تحول کرده و زندگی بدون این فناوری امری غیر ممکن محسوب می شود.بانک ها، موسسات مالی اعتباری، صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اعتباری به عنوان یکی از عظیم ترین موسسات اقتصادی کشور، بهره های فراوانی از این تحولات برده اند به طوریکه امروزه این فناوری به عنوان شاه کلید رقابت در صنعت بانکداری به شمار می رود و نقشی بی بدیل در موفقیت موسسات مالی به عهده دارد.ایجاد زیرساختهای اطلاعاتی و عملیاتی مناسب جهت تصمیم گیری و دسترسی به اطلاعات (درون سازمانی و برون سازمانی)، بهبود توانایی پاسخگویی به نیازها و تغییرات بازار، افزایش سرعت پاسخگویی و روانسازی فرآیندها، افزایش توان ارزیابی عملکرد بانکها، ایجاد توانایی رهگیری و پیگیری مشتریان، محصولات، کاربران، اسناد و تراکنشها، براساس انواع شاخصهای بازیابی و افزایش قابلیت نظارت بر عملیات بانکی از جمله سایر مزایای راهاندازی سامانه های بانکداری الکترونیکی است."شرکت تاژان سیستم" در کنار پشتیبانی مناسب و به موقع و با اتکا به تخصص و تجربه مدیران و کارشناسان مجرب خود، ضمن ارایه خدمات مطلوب و مورد نیاز، اعتماد مشتریان را به استفاده از سامانههای بانکداری الکترونیکی افزایش داده و سامانههای متعددی را تا کنون ارائه نموده است.
در راستای تأمین زیرساختهای نرمافزاری در مسیر توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات ، شرکت "تاژان سیستم" راهکار احراز هویت متمرکز را راهاندازی نموده است که این سامانه از فرایندهای متعدد و جزیرهای احراز هویت در سامانههای گوناگون در سازمان جلوگیری نموده و مشکلات کاربران در به خاطرسپاری نامهای کاربری و کلمات عبور متعدد را تا حدود زیادی مرتفع می نماید.
راهکار مدیریت منابع انسانی "تاژان سیستم" مدیران را قادر میسازد تا ضمن کاهش هزینه، حذف دوبارهکاریها و افزایش دقت و سرعت در پردازش اطلاعات، بستر اطلاعاتی لازم برای تصمیمگیرهای خود را فراهم آورده و زمینهساز افزایش بهرهوری کارکنان و در نتیجه بهبود عملکرد سازمان باشند.
سامانه انبار داده (Data warehouse) شرکت "تاژان سیستم" با هدف ارتقای سطح کیفی تصمیمات راهبردی در سازمان و بهرهمندی از یک منبع یکپارچه و منسجم از دادههای تولید شده توسط سیستمهای اطلاعاتی و منابع دادهای متعدد در سازمان، به آن ها این امکان را می دهد تا آنچه را که درباره مشتریان خود مورد توجه قرار داده اند حفظ نمایند. یکی از مهمترین جنبه های انبار داده، قابلیت ردیابی رفتار مشتری در طول زمان می باشد، بیشتر الگوهایی که در مدیریت ارتباط با مشتری با اهمیت هستند به مرور زمان آشکار می شوند.
طراحی و پیاده سازی صحیح یک انبار داده مالی توسط تیم مجرب"تاژان سیستم" می تواند به یکی از مزایای رقابتی مهم در سازمان تبدیل گردد. هدف از پیاده سازی سامانه انباره داده، جمع آوری اطلاعات مالی از منابع اطلاعاتی مختلف، ناهمگون و توزیع شده از سیستم ها با زیر ساخت های متفاوت و تغذیه به سامانه انبار داده به صورت تجمیعی، یکپارچه، بسیار حجیم، پالایش شده، موضوع گرا، قابل دسترس در بازه زمانی مشخص و طولانی، غیرقابل تغییر و تحت ساختار چند بعدی بوده است که امکان ایجاد پرس و جوهای مدیریتی را از زوایای مختلف امکان پذیر میسازد.
شرکت"تاژان سیستم" به منظور تولید بستری مناسب در راستای مدیریت اطلاعات و پشتیبانی کلیه تراکنشهای الکترونیک بانک ها و موسسات مالی و اعتباری شامل کشف مغایرت ها، اعلام مغایرت و مدیریت مالی این تراکنش ها، اقدام به راه اندازی نرم افزاری جامع کرده است.
در این راستا شرکت "تاژان سیستم" با تکیه بر یک دهه پشتیبانی چندین هزار دستگاه خودپرداز، با هدف مانیتورینگ آنلاین خودپردازها، مدیریت، پشتیبانی و اعلام خرابی آن ها و همچنین مانیتورینگ دوربین خودپردازها، اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه پایش خودپردازهای بانکی از راه دور نموده است . این سامانه بعنوان ابزار مدیریت ،راهبری و پایش شبکه خودپرداز، سهم بسزایی در افزایش کارایی شبکه و کاهش هزینه ها خواهد داشت .
شرکت "تاژان سیستم" با هدف دستیابی به ابزاری مناسب جهت مدیریت، تسریع و مکانیزاسیون درخواستهای راهاندازی VPOS مشتریان، سامانه مدیریت درخواست های متقاضیان درگاه های اینترنتی را راه اندازی نموده است.
شرکت"تاژان سیستم" با پیادهسازی این سامانه، متمرکزسازی درخواستهای پشتیبانی شعب با تعمیرات دستگاهها و ملزومات مصرفی را تامین نموده، به گونهای که کلیه درخواستها و پیگیریهای مربوطه در سامانه ذخیره و در نهایت امکان تهیه گزارشات مدیریتی و همچنین بررسی و ارزیابی عملکرد شرکت پیمانکار (جهت پشتیبانی در سطح کل کشور) را مقدور می باشد. بانکها و موسسات اعتباری با استفاده از این سامانه در فرآیند صدور آنی کارت، کنترل کاملی بر فرآیند صدور کارت خواهند داشت. در واقع ریسک از دست دادن مشتری و تجارت سودآور وی برای بانک در اثر گمشدن یا سرقت کارت مشتری و بیانگیزگی وی از دریافت مجدد آن به دلیل فرآیند طولانی صدور کارت از بین رفته و بانک در لحظه کارت جایگزین را تحویل وی میدهد.
سامانه مدیریت کارت"تاژان سیستم" با هدف مدیریت صدور، توزیع و پشتیبانی کارت های بانکی، به منظور مدیریت درخواست های وارده، کارت های صادر شده و همچنین خروج انواع کارتهای موجود از قبیل کارت نقدی، کارت اعتباری، بن کارت، کارت هدیه، زائر کارت و ... با طراحی و پیادهسازی بصورت ماژولار طراحی شده است و میتواند بر اساس استانداردهای موجود از سیستمهای مختلف سرویس بگیرد.
سامانه مدیریت صدور، توزیع و پشتیبانی توکن یکبار رمز شرکت"تاژان سیستم" با هدف عدم امکان دسترسی افراد غیرمجاز به حساب بانکی مشتری، جلب نظر مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، ایمنی رمز، افزایش امنیت در انجام تراکنش های مالی آنالین و ... جهت مدیریت درخواست و توزیع توکن یکبار رمز OTP از سمت شعب و پشتیبانی و رفع خرابی آنان طراحی شده است.
شرکت"تاژان سیستم" به منظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای تولید رمز حوالجات ارزی بانک ها از سطح شعب تا سطح مدیریت و با هدف بر طرف کردن مشکلات تولید سنتی رمز بین بانکی و از بین بردن احتمال خطاهای آن و پایین بودن امنیت روال فعلی و ... ، سامانه تولید رمز حوالجات ارزی بین بانکی با مجموعه عملیات صدور و ارسال حواله ارزی ایجاد و پیاده سازی کرده است.
در این سامانه، مشتری پس از مراجعه به شعب ارزی و ارائه درخواست صدور حواله ارزی و معرفی ارز حواله ( از محل حساب ارزی ، اظهار نامه گمرکی ، واریز نقدی ، خرید ارز به صورت توافقی از مناطق آزاد تجاری و ... )، بانک در کوتاه ترین زمان و از طریق سامانه تولید رمز حوالجات ارزی بین بانکی نسبت به صدور حواله ارزی عهده کارگزاران خارجی و داخلی اقدام می نماید .
شرکت"تاژان سیستم" با هدف تسریع در صدور دسته چک بانکی و حذف روش سنتی و همچنین مدیریت این روند و ارائه گزارشات مدیریتی، سامانه مدیریت درخواست های دسته چک بانکی را راه اندازی کرده است.
شرکت "تاژان سیستم" به منظور تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای درخواست و اعطای کد امضاء مجاز از سطح شعب تا سطح مدیریت بانک و ثبت امضاء های مجاز سایر بانک ها، سامانه مدیریت امضاهای مجاز بانکی با قابلیت اتصال به بانک مرکزی را جایگزین سیستم دستی کرده است و شعب بانک ها میتوانند امضاء همکاران خود و همچنین سایر همکاران در بانکهای دیگر را با استفاده از شماره امضاء یا نام و نام خانوادگی جستجو نموده و تصویر امضاء را مشاهده نمایند.
شرکت "تاژان سیستم" با هدف تولید بستری مناسب و ابزارهای کارآمد در راستای اعطای حق امضاء لاتین به کارکنان بخش ارز بانک از سطح شعب تا سطح مدیریت بانک اقدام به طراحی سامانه مدیریت امضاهای مجاز لاتین با قابلیت اتصال به بانک مرکزی کرده است. حسب رویه جاری، به منظور اعطای حق امضای لاتین به همکاران بخش ارز در بانک ها، پس از دریافت حکم انتصاب از مدیریت شعب، نمونه امضا و درخواست اعطای حق امضای لاتین به همکار، به صورت دستی و با نامه نگاری های اداری صورت می پذیرد. سامانه مدیریت امضاهای مجاز لاتین با قابلیت اتصال به بانک مرکزی شرکت "تاژان سیستم" این فرآیند را مکانیزه کرده و بستری با قابلیت های بهتر و آسان تر، با صرف هزینه و وقت کمتر را به بهره برداری رسانده است.
شرکت"تاژان سیستم" با هدف آموزش خدمات نوین بانکی به مشتریان ، تسریع در امر پاسخ دهی، انجام بازاریابی خرد در سطح شعبه و ارائه گزارشات مدیریتی، سامانه مدیریت همیار بانکداری الکترونیک را راه اندازی کرده است. همیاران موظفند در چهارچوب وظایف محوله نسبت به ثبت عملکرد خود پیرامون عملیات اصلی تعریف شده در سامانه (پاسخگویی، آموزش، افتتاح حساب، فعال سازی خدمات ویژه و بازاریابی) اقدام نمایند. همچنین با راهاندازی این سامانه امکان ثبت نتیجه عملکرد همیار پیرامون اقدامات به عمل آمده در سامانه نیز امکان پذیر می باشد.
شرکت "تاژان سیستم" به منظور تولید بستری مناسب و ابزاری کارآمد در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به شعب در خصوص نیازهای مرتبط با معاونت حسابداری متمرکز اداره کل امور مالی و برای رفع مشکلات موجود (رفع موانع مکاتبات سنتی)، سامانه ای با عنوان "پشتیبانی حسابداری متمرکز و اسناد حسابداری" راه اندازی کرده است تا تمامی مراحل، از درخواست تا پاسخ را به صورت فرآیندی سریع و قابل پیگیری ثبت نمایند.
شرکت تاژان سیستم با هدف دستیابی به ابزاری بهینه و کارآمد جهت مدیریت تجهیزات و ارتباطات و تخصیص تجهییزات و کالاهای مصرفی به همراه گزارشات جامع و تسهیل بستری برای ارائه خدمات هر چه سریعتر، سامانه مدیریت تجهیزات و ارتباطات را راه اندازی کرده است.