راهبردی موثر در جهت دستیابی به اهداف سازمان
همیشه انتخاب، مساله مهمی در مدیریت محسوب میشود. انتخاب هدف، انتخاب کارکنان، انتخاب تامین کنندگان، انتخاب مشاوران و بسیاری از انتخابهای مدیریت مستلزم دانش کافی مدیر از محیط شرکت یا سازمان و تسلط وی بر روشهای انتخاب میباشد. اساس مبحث تصمیم گیریهای چند معیاره، بر انتخاب و روشهای انتخاب استوار است و مدیری که به ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک دسترسی دارد میتواند براحتی از آنها در حل مسائل تصمیم گیریهای چند معیاره کمک بگیرد. مدیریت راهبردی، تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم و برجسته سازمان است که توسط راهبران ارشد سازمان، به منظور کنترل منابع در محیط های خارج از سازمان اتخاذ می شود. این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت ، چشم انداز ، دارایی های سازمان و توسعه برنامه ها، سیاست های سازمان و همه ی فعالیت هایی که برای نیل به آنها نیاز است، می شود.
بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در راستای هدفمندسازی سیاستهای بازاریابی خود نسبت به تعیین ارزش و رتبهبندی جامع مشتریان اقدام می نماید. در این راستا محاسبه ارزش مشتری و یا سود خالصی که هر مشتری از بابت دریافت خدمات بانکی در سه حوزه منابع، مصارف و خدمات برای بانک ایجاد مینماید حائز اهمیت میباشد. همچنین از آنجایی که در حال حاضر رتبهبندی مشتریان بصورت جزیرهای و غیر متمرکز و با در نظر گرفتن برخی معیارها صورت میپذیرد، شرکت"تاژان سیستم" با ایجاد سیستمی یکپارچه نسبت به رصد و پیگیری رفتار مشتریان و متعاقباً رتبهبندی ایشان بر اساس ارزش ایجادی اقدام کرده است.
با عنایت به اهمیت این موضوع و گستردگی ساختار و عملکرد سازمانها، شرکت"تاژان سیستم" با بهرهگیری از تجارب و دانش فنی متخصصین و مشاورین خود اقدام به طراحی و تولید سیستم برنامه عملیاتی شعب نموده است که با دارا بودن قابلیت انعطاف پذیری بالا، امکان ارزیابی در حوزههای مختلف هر شعبه را فراهم میآورد.
شرکت"تاژان سیستم" با توجه به اهمیت خاص مشتریان ارزی بانک ها و ساز و کار متفاوت سیستم ارزی موسسات بانکی با سیستم ریالی، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه اختصاصی رتبه بندی مشتریان ارزی بر اساس منابع آن ها نموده است.
"شرکت تاژان سیستم" در کنار پشتیبانی مناسب و به موقع و با اتکا به تخصص و تجربه مدیران و کارشناسان مجرب خود، ضمن ارایه خدمات مطلوب و مورد نیاز بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، اعتماد مشتریان (پذیرندگان) را به استفاده از سامانههای بانکداری الکترونیکی افزایش داده و سامانه رتبه بندی پذیرندگان را ارائه نموده است. سامانه رتبهبندی پذیرندگان پایانه های فروشگاهی (POS) و پایانه های فروش اینترنتی (VPOS) ، سامانهای است تحت وب با سطوح دسترسی مختلف که امکان ارتباط برخط شعب، حوزهها، مدیریتهای شعب و ستاد مرکزی را جهت دستیابی به اهداف، میسر میسازد. در این سامانه اطلاعات حساب، معدل ماهانه مانده حساب، اطلاعات مرتبط با مشتری پذیرنده، مبلغ کل بستانکار (کل مبالغ واریزی) حساب متصل به پایانه مجازی و مبلغ واریز شده به حساب از طریق پایانه مجازی به صورت ماهانه از اداره کل فناوری اطلاعات بانک دریافت و پس از انجام محاسبات، حسابهای پذیرندگان اینترنتی در انواع جاری، کوتاه مدت و پس انداز دستهبندی شده و پس از محاسبه امتیاز حساب، امتیاز هر پذیرنده از طریق تأثیر عملکرد پایانه/ پایانههای مجازی متصل به حساب/ حسابهای وی در شعبه، محاسبه شده و پذیرنده با توجه به هر یک از دامنههای امتیازی تعیین شده، رتبهبندی میشود.
شرکت"تاژان سیستم" با هدف معرفی مشتریان ارزشمند بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به مسئولین ارشد بانک، سامانه شناسایی و مدیریت مشتریان منتخب با امکان تعریف مدیر ارتباط را راه اندازی کرده است تا علاوه بر امکان مشاهده اطلاعات مشتری، امکاناتی دیگر نظیر ثبت پروفایل مشتری، ثبت عملکرد انجام شده مرتبط با هر مشتری و پایش و مشاهده منابع حساب های مشتری در بازههای زمانی مختلف را ارائه نماید.
شرکت "تاژان سیستم" به منظور ثبت اطلاعات جغرافیایی ملکی- منطقه ای شعب و همچنین اطلاعات ایمنی و تدارکاتی شعب و باجه ها، اقدام به راه اندازی سامانه توسعه و تنظیم شبکه شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با هدف بررسی موقعیت شعب از منظر وضعیت درآمد و شغل خانواده های آن محدوده، اطلاعات شعب همجوار، اطلاعات جغرافیایی و منطقه ای شعب کرده است.
شرکت"تاژان سیستم" با طراحی، پیادهسازی و راهاندازی سامانه آمار روزانه مدیران در سطح کلیه واحدهای بانک (مدیران، ادارات کل، نواحی، مدیریت شعب، حوزهها و شعب) اقدام به پایش و مشاهده روزانه اطلاعات مالی و گزارشات مقایسهای تعریف شده و همچنین مشاهده میزان رشد و افت درصدهای مربوطه در مقاطع مختلف زمانی کرده است.
شرکت "تاژان سیستم" با هدف سنجش مشتریان و بهرهوری ابزارهای ارایه خدمات غیرحضوری، بستری مناسب جهت جمعآوری ریز تراکنشهای مشتریان بانک و ارایه گزارشات آماری تفکیکی و تجمیعی بر اساس جامعه هدف مورد نظر را فراهم کرده است. به کمک این ابزار، کاربر قادر به تعریف جامعه هدفی مبتنی بر اطلاعات مشتریان (رده سنی، میزان تحصیلات، جنسیت و صنف) و اطلاعات تراکنش (نوع تراکنش، کانال تراکنش، شعبه، مدیریت شعب، مالی یا غیر مالی بودن نوع تراکنش، حضوری و غیرحضوری بودن تراکنش) میباشد.
شرکت "تاژان سیستم" با هدف دستیابی به ابزاری مناسب جهت سهولت در عملیات درجهبندی شعب بصورت مقطعی، در دو بازه زمانی ششماه و یکساله، سامانه درجه بندی شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را راه اندازی کرده است. عملیات محاسبه درجهبندی شعب نیازمند اطلاعات گوناگونی است که قسمت عمدهی آن در سامانه برنامه عملیاتی شعب جمعآوری و مورد استفاده قرار گرفته است. از اینرو با بهرهگیری از اطلاعات سامانه برنامه عملیاتی، عملیات محاسباتی درجهبندی شعب آسانتر و سریعتر محقق خواهد گردید.