دعوت به همکاری
27619
Toggle navigation
جستجو
محصولات
درباره ما
تماس با ما
بیانیه خط مشی امنیت
title
title
سامانه بازاریابی مویرگی و گروه بندی مشتریان بر اساس منابع آنان
سامانه بازاریابی مویرگی و گروه بندی مشتریان بر اساس منابع آن ها
سامانه بازاریابی مویرگی و گروه بندی مشتریان بر اساس منابع آن ها
بدیهی است که یکی از ارکان مهم و اساسی برای پویایی هر بانک تجاری، لزوم جذب منابع مکفی و ارائه خدمات اعتباری ناشی از منابع مالی جذب شده است. به بیان دیگر رسالت یک بانک از سویی جذب منابع سرگردان در سطح جامعه و از سوی دیگر مدیریت مصرف منابع جمع آوری شده در راستای فعالیت های اقتصادی و ارتقای درآمد های ناخالص داخلی و ملی است .
بدیهی است که یکی از ارکان مهم و اساسی برای پویایی هر بانک تجاری، لزوم جذب منابع مکفی و ارائه خدمات اعتباری ناشی از منابع مالی جذب شده است. به بیان دیگر رسالت یک بانک از سویی جذب منابع سرگردان در سطح جامعه و از سوی دیگر مدیریت مصرف منابع جمع آوری شده در راستای فعالیت های اقتصادی و ارتقای درآمد های ناخالص داخلی و ملی است . از این رو برنامه ریزی دقیق برای جذب منابع پایدار و انتخاب دقیق بازار هدف به منظور جلوگیری از نوسان مشتریان حائز اهمیت است .
به منظور کاهش ریسک ناشی از ریزش مشتریان و تحقق عملیات بازاریابی منابع و تداوم و استمرار ورودی جریان های نقدی ، لازم است بانک ها توجه خود را به عوامل زیر معطوف نمایند:
مکان یابی مناسب و کارشناسی شده برای افتتاح شعب تحت نظارت
ایجاد فضای مناسب و تدوین وتهیه امکانات مدرن به منظور تسهیل خدمات به مشتریان
هدف قرار دادن طیف مشتری در سطوح مختلف و جمع آوری منابع خرد با استفاده از اصول بازاریابی ، اصول و فنون مذاکره و.. با بهره مندی از کارکنان توانمند
توجه به موارد اشاره شده فوق به جهت تنوع بخشیدن به پرتفوی مشتریان بانک امری ضروری است زیرا وابستگی به گروه خاصی از مشتریان ، ریسک تغییر ناگهانی در منابع و درجات شعب را به دنبال خواهد داشت .هدف قراردادن مشتریان در سطوح مختلف و حرکت به سمت بانکداری خرد ، تاثیر به سزایی در جلوگیری از کاهش ناگهانی منابع را داشته و از طرفی تامین منابع مالی بانک را آسانتر می نماید، البته این موضوع مستلزم بازاریابی در سطح وسیع می باشد که این مهم تنها از طریق شعب بانک امکان پذیر است . از این رو مکان یابی مناسب و کارشناسی شده و بروز رسانی امکانات و بهبود کیفیت خدمات یکی از مهمترین ارکان برای تحقق بازاریابی مستقیم (مویرگی) در بانک ها به حساب می آید.
توجه به توزیع منابع و تنوع پر تفوی مشتریان بانک از طریق شعب، اهمیت بسزای دارد . این مهم نیاز به نهادینه نمودن فرهنگ بازاریابی مستقیم در تمامی سطوح اعم از مدیران و کارکنان صف را ضروری می سازد زیرا تمامی پرسنل یک مجموعه مالی در واقع سرمایه های نامشهود ارزشمندی هستند که هریک به تنهایی منشاء تاثیر گذار در تحقق اهداف و توسعه سازمان خویشند . شایان ذکر است که شناخت نیازها و مسائل مشتریان از طریق تعامل نزدیک و صمیمی با آن ها و ارائه محصولات و خدمات مناسب با ویژگی های مشتریان موجب وفاداری آن ها گردیده و دغدغه کاهش منابع در راستای جذب مشتریان توسط سایر رقبا را کاهش خواهد داد.
مزایای بازاریابی مویرگی
انعطاف پذیری و قابلیت شخصی سازی پیام ها و پیشنهادات برای گروه های مختلف مشتری
امکان تکمیل، بروزرسانی و بهره گیری از پایگاه داده بانک
قابلیت انتخاب دقیق تر بازار هدف و تکیه بر جذب، حفظ، ارتقاء و احیاء مشتریان در سطوح منتخب
بسترسازی مناسب ارتباطات مستمر
قابلیت پیگیری ارتباطات
امکان ارتباط دو طرفه با مشتری و بهره گیری از بازخورد سریع و به کارگیری آن برای بهبود خدمات
هزینه کمتر در مقایسه با سایر فعالیت های ارتباطی از قبیل تبلیغات
قابلیت اندازه گیری اثربخشی فعالیت های بازاریابی
امکان برقراری ارتباط طی زمانبندی مشخص برای مشتری
امکان دسترسی به مشتریان که برقراری ارتباط با آن ها از طریق سایر کانال ها دشوار است
تسهیل و انتقال اطلاعات در مورد محصول پیچیده و تفهیم بهتر برای مشتری